روز ادبیات کودک و نوجوان روز تقویت صلح در جهان

روز ادبیات کودک و نوجوان روز تقویت صلح در جهان


محبت ، امیدواری و آزادگی به عنوان ارزش های اخلاقی از قصه ها به کودکان منتقل می شود .

روز ادبیات کودک و نوجوان روز تقویت صلح در جهان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ انتخاب قصه به عنوان یک ابزار تربیتی و تاثیر گذار اهمیت بسیاری برای کودکان دارد. معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با بیان این مطلب گفت : ادبیات کودک و نوجوان به نوشته هایی گفته می شود که در آن حس و حال کودکانه حاکم باشد و به زبان و نثری مناسب درسطح سواد کودکان نوشته شده و معمولا همراه با تصاویر است. شهرزاد غلامی با بیان اینکه از ویژگی های مهم ادبیات کودک و نوجوان، زبان و بیان، توانایی درک و زبان نوشتاری، تخیل و تجربه برای کودکان و نوجوانان، رشد و پرورش شخصیت کودک و اهمیت پیام با تصویر است افزود : هدف این ادبیات معرفی توصیفی و تحلیلی کتاب ها و پایان نامه هایی است که در زمینه نقد و نظریه ادبیات کودک در ایران تالیف و منتشرشده است. وی مهم ترین اهداف ادبیات کودک و نوجوان را آماده کردن کودک برای شناختن، دوست داشتن، شناساندن کودک به خویشتن، ایجاد احترام به اصالت انسانی ، سرگرم کردن و علاقه مند کردن کودک به مطالعه وایجاد تقویت صلح در جهان دانست و بیان کرد : تاریخ ادبیات کودک و نوجوان در همه کشورهای جهان دارای چهار مرحله است. به گفته غلامی ،آفرینش و انتقال آثار ادبی به صورت شفاهی، گردآوردی و نوشتن آثار ادبی شفاهی ،پدید آوردن آثار ادبی با الهام از آثار شفاهی و آفرینش آثار ادبی ویژه کودک و نوجوان چهار مرحله از تاریخ ادبیات و نوجوان است . مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز هم موسسه ای علمی پژوهشی است ، که در سال 1384 تاسیس و زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز اداره می شود . به گفته خسرونژاد رییس این مرکز؛ از اهداف مرکزتحقیقات ادبیات کودک انجام پژوهش های بنیادین در حیطه ادبیات کودک و نقد ادبیات کودک در گسترش این ادبیات است . وی از وظایف این مرکز را راه اندازی دوره کارشناسی ارشد ادبیات کودک در دانشگاه های کشور، انتشار مجله علمی ،پژوهشی در قلمرو ادبیات کودک و تالیف و ترجمه آثار مطرح در زمینه نقد و نظریه ادبیات کودک است . در حال حاضر طرح های مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز برای کمک به تولید و ژرف سازی نظریه ادبیات کودک در سطح ملی، در برگیرنده دو نوع فعالیت ترجمه و تألیف است و تلاش می شود تا در هر دو زمینه، طرح های گسترده و بنیادینی ارائه شود. انتهای پیام/س


آخرین اخبار

بیانیه‌ی مرکز مطالعات ادبیات کودک درباره‌ی واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی
بیانیه‌ی مرکز مطالعات ادبیات کودک درباره‌ی واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی
بیانیه‌ی مرکز مطالعات ادبیات کودک درباره‌ی واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی
انتشار مجموعه مقالات جشنواره‌ی بازنگاری
انتشار مجموعه مقالات جشنواره‌ی بازنگاری
مجموعه مقالات دومین جشنواره‌ی کتاب‌های تصویری آثار بازنگاری (بازنویسی و بازآفرینی) منتشر شد. برای مطالعه‌ی این مجموعه اینجا را کلیک کنید.
معرفی مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در گفت و گو با دکتر سعید حسام پور
معرفی مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در گفت و گو با دکتر سعید حسام پور
معرفی مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، نخستین مرکز پژوهشی در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوانان در دانشگاه‌های کشور است که در سال ۱۳۸۴، زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد. دکتر سعید...
پیام تبریک به مناسبت هفته ملی کودک
پیام تبریک به مناسبت هفته ملی کودک
به نام خداوند زیبایی‌ها بشر در جهان امروز، نیاز دارد هرچه بیش‌تر دنیای کودکان را به رسمیت بشناسد و به خود پیوسته یادآوری کند کودکان می‌توانند با مهربانی، پویایی و خلاقیتشان، انسان دور شده از اصالت خویش را یاری دهند تا به خویشتن خویش بازگردد و بیش از...
گفت‌وگو با دکتر سعید حسام‌پور، رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز
گفت‌وگو با دکتر سعید حسام‌پور، رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز
بیش از یک دهه است که نام دانشگاه شیراز، با ادبیات کودک و نوجوان پیوند یافته است. در آستانه ی چهل ویکمین فجر انقلاب اسلامی گفت وگویی داشتیم با دکتر سعید حسام پور، رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز: ضرورت تأسیس گرایش ادبیات کودک و...