اماکن دیدنی دانشگاه

 

باغ گیاه‌شناسی ارم یکی از واحدهای دانشگاه شیراز است که از سال 1358 با همکاری اداره باغبانی دانشگاه و بخش‌های باغبانی، زراعت و اصلاح نباتات دانشکده کشاورزی و بخش زیست‌شناسی دانشکده علوم تشکیل شده و اکنون زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد. باغ ارم شیراز یکی از زیباترین باغ‌های ایران و همچنین از مکان‌های دیدنی شیراز می‌باشد که جهانگردان از راه‌های دور برای دیدن آن رنج سفر را بر خود هموار می‌کنند. در کتب تاریخی و سفرنامه‌ها و دیوان‌های شاعران از این باغ توصیف زیاد شده و درباره آن قلم فرسایی بسیار شده است.

 آدرس وب‌سایت اختصاصی:  eramgarden.shirazu.ac.ir

 

 

خاندان قوام، والیان فارس و بنیان‌گذار نارنجستان بوده‌اند و در دوران قاجار در ایران می‌زیستند. طرح ساخت زیبا و فوق‌العاده نارنجستان یکی از زیباترین معماری بناهای شیراز است در دوران قوام بخش شرقی بنای عمارت به عنوان مکتب خانه مورد استفاده بوده است. در معماری نارنجستان از انواع هنرهای ایرانی اسلامی استفاده شده است. آرتور پوپ مورخی آمریکایی بوده است که به ایران آمد و محل اقامت خود در نارنجستان قوام را مبدل به مؤسسه آسیایی دانشگاه شیراز کرد.

 آدرس وب‌سایت اختصاصی: naranjestan.shirazu.ac.ir

 

این موزه در اسفندماه سال 1353 با تلاش بی‌دریغ آقای دکتر صدرالدین شریفی تأسیس و در سال 1359 به ساختمان کنونی زیر بنای حدود 5000 متر مربع انتقال یافت. این موزه شامل بخش‌های جانوری، گیاهی، زمین‌شناسی، حشره‌شناسی، نجوم، تکنولوژی، آناتومی، تمبر و سکه و کارگاه تاکسیدرمی می‌باشد که فعالیت‌های آنها در سه محور آموزشی، پژوهشی و نمایشی صورت می‌گیرد.

آدرس وب‌سایت اختصاصی:  https://museum.shirazu.ac.ir