Theses

Theses


Recently defended thesis in the domain of children's literature at Shiraz university: MA

A Structural and Content Analysis of Fifty Stories of Noah and Abraham's Lives for Children and Young Adults, Nastaran Gorgi, Children's Literature, 2014

A Descriptive Study of Science Fiction Books in Iran, and Articles and Reviews Published on Them, Mohammadjavad Honarmand, Children's Literature, 2014

A Study of Characterization in Five Sacred Defense Novels (War Novels) (The Eagles of the Sixtieth Hill, Shamshad and The Forth Wish, The Four-Member Battalion, The Bird Hunter, Jonah's Romantics in Fish Belly), Fatemeh Safigholi, Children's Literature, 2013

A Critical Study of Gender Roles in Ten Selected Young Adult Novels of the 1380-1390 based on John Stephens' Theory of Gender and Literary Genre, Zohreh Gholzom, Children's Literature, 2013

The Study of Techniques of Nonsense Literature in Iranian Children's Literature, Setareh Torabi, Children's Literature, 2013

The Comparison Of Implied Spectator In The Plays For Babies, Children And Teenagers, Seyyedeh Mahboobeh Abbassi, Children's Literature, 2013

A Descriptive and Analytic Bibliography of Children's and Young Adults' Literature from 1921 to 2011 in Iran, Maryam Sajadi Nejad, Children's Literature, 2013

Understanding Children's Philosophical and Non-philosophical Questions and Answers (3-4 years old, 6-7 years old and 9-10 years old), Zahra Fahandej, History & Philosophy of Education, 2013

Decentration Techniques in Picture Books for Children, Samaneh Ghasemi, Children's Literature, 2013

A Survey on Parenting Methods and the Role of Parents in Children's Literature: Content Analysis of Picture Books, Marjan Kamyab, Children's Literature, 2012

Decentration Techniques in Iranian Folktales, Neda Moradpour, Children's Literature, 2012

A Comparative Study of the Relationship between Intertextuality, Decentration and Empowerment in Picture Books of Ahmadi, Shams, Browne and Sendak, Atiyeh Firouzmand, Children's Literature, 2012

A Study of Rewritings and Recreations of Kelieh-O  Demneh for Children and Young Adults (Books published from 2005 to 2010), Maryam Akbari, Persian Language & Literature, 2012

A Study of Kelile & Demne Tales Rewritten for Children and Young Adults (Published between 1983-2004), Sara Darang, Persian Language & Literature, 2012

A Study of the Representations of Otherness in Iranian Children's and Young Adult's Literature, Amin Izadpanah, History & Philosophy of Education, 2012

A Comparative Study of Iranian folktales, Iranian Picture Story Books and English Picture Story Books According to Philosophical Thinking Components, Razieh Sohrabi, History & Philosophy of Education, 2012

A Comparison of Character, Characterization, and Text-Picture Relationship in Selected Iranian and Foreign Picture Books (Based on Maria Nikolajeva and Carole Scott), Malihe Mosleh, Children's Literature, 2012 

A Study of the Overt, Covert and Null Themes in Iranian Children's Fiction, Mansoureh Sedaghat, History & Philosophy of Education, 2011

Alienation Components in Children's and Young Adults' Fiction, Mokhtar Zakeri, History & Philosophy of Education, 2011

Study of the Implied Reader in Lina Keilani`s Stories, Boshra Sadat Mirghaderi, Arabic Literature, 2011

An Investigation and Analysis of Hayy Ibne Yaghzan Story by Ebne Tofeil Based on the Principles of Teaching Philosophy to Children and Suggestions for Rewriting it, Hosein Ali Tajali Ardekani, History & Philosophy of Education, 2011

A Study of the Elements of Urban and Rural Life in Children's and Adolescent's Stories from 1360 to 1369, Zahra Pirsoufi Amlashi, Persian Language & Literature, 2010

A Study of the Elements of Urban and Rural Life in Children's and Adolescent's Stories from 1370-1379 (S.H), Samaneh Assadi, Persian Language & Literature, 2010

The Study of Power in the Works of Roald Dahl and Lewis Carroll, Fatemeh Farnia, English Literature, 2009

An Investigation in Imageries of Iranian Children and Adolescents' Poetry, Ali Armaghan, Persian Literature, 2003

A Comparative Text Analysis of Persian Folktales and Children's Literature, Tahereh Adinehpour, Teaching Persian Language to Non-Persians, 2000


آخرین اخبار

بیانیه‌ی مرکز مطالعات ادبیات کودک درباره‌ی واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی
بیانیه‌ی مرکز مطالعات ادبیات کودک درباره‌ی واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی
بیانیه‌ی مرکز مطالعات ادبیات کودک درباره‌ی واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی
انتشار مجموعه مقالات جشنواره‌ی بازنگاری
انتشار مجموعه مقالات جشنواره‌ی بازنگاری
مجموعه مقالات دومین جشنواره‌ی کتاب‌های تصویری آثار بازنگاری (بازنویسی و بازآفرینی) منتشر شد. برای مطالعه‌ی این مجموعه اینجا را کلیک کنید.
معرفی مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در گفت و گو با دکتر سعید حسام پور
معرفی مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در گفت و گو با دکتر سعید حسام پور
معرفی مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، نخستین مرکز پژوهشی در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوانان در دانشگاه‌های کشور است که در سال ۱۳۸۴، زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد. دکتر سعید...
پیام تبریک به مناسبت هفته ملی کودک
پیام تبریک به مناسبت هفته ملی کودک
به نام خداوند زیبایی‌ها بشر در جهان امروز، نیاز دارد هرچه بیش‌تر دنیای کودکان را به رسمیت بشناسد و به خود پیوسته یادآوری کند کودکان می‌توانند با مهربانی، پویایی و خلاقیتشان، انسان دور شده از اصالت خویش را یاری دهند تا به خویشتن خویش بازگردد و بیش از...
گفت‌وگو با دکتر سعید حسام‌پور، رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز
گفت‌وگو با دکتر سعید حسام‌پور، رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز
بیش از یک دهه است که نام دانشگاه شیراز، با ادبیات کودک و نوجوان پیوند یافته است. در آستانه ی چهل ویکمین فجر انقلاب اسلامی گفت وگویی داشتیم با دکتر سعید حسام پور، رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز: ضرورت تأسیس گرایش ادبیات کودک و...