پایاننامههای کارشناسی ارشد دفاعشده در زمینهی ادبیات کودک و نوجوان در دانشگاه شیراز
- بررسی شگردهای داستانپردازی در بازنویسیها و بازآفرینیهای برگزیده دینی برای کودکان و نوجوانان (طاهره ایبد، مصطفی رحماندوست، مهدی شجاعی و شکوه قاسمنیا)، شهربانو کبیری مقدم، رشتهی ادبیات کودک، 1396
- شیوههای بازنمود خشونت در پنج رمان برگزیده نوجوان، سمیرا رفیعی، رشتهی ادبیات انگلیسی، 1396
- بررسی آسیبشناسانهی شگردهای خداشناسی در ادبیات کودک دههی هشتاد، فاطمه زارع، رشتهی ادبیات کودک، 1394
- بررسی انواع زمینه در کتابهای تصویری داستانی برگزیده ایرانی و خارجی کودکان، راضیه مقبلینژاد، رشتهی ادبیات کودک، 1394
- بررسی تطبیقی داستانهای برگزیده دینی کودک فارسی و انگلیسی(گروههای سنی الف، ب و ج)، سیده سعیده کریمی شهیدی، رشتهی ادبیات کودک، 1394
-
بررسی ساختاری و محتوایی پنجاه داستان نوشتهشده درباره زندگی حضرت نوح و حضرت ابراهیم برای گروه سنی کودک و نوجوانان، نسترن گرگی، رشته ی ادبیات کودک، 1393
-
بررسی توصیفی کتابهای علمی - تخیلی در ایران و مقاله ها و نقدهای منتشرشده در اینباره، محمدجواد هنرمند، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
بررسی عناصر بومی ایرانی در کتابهای داستانیتصویری کودکان در سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵، هاجر سخاوت، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
کارنامهی توصیفی تحلیلی مقالههای پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، کلثوم صالحی، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
بررسی دنیای فانتزی شش رمان نوجوان غربی و ایرانی، با رویکرد کارناوال و چندآوایی باختین، فرزانه آقاپور، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
بررسی کاکردها و نمایههای بارت در زمانبندی ژنت در سه رمان ایرانی و سه رمان خارجی نوجوان، شیدا آرامشفرد، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
شخصیتپردازی در پنج رمان دفاع مقدس (عقابهای تپهی 60، شمشماد و آرزوی چهارم، گردان چهارنفره، شکارچی پرندگان و عاشقانههای یونس در شکم ماهی)، فاطمه صفیقلی، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
بررسی ساختاری و محتوایی داستانهای عاشورایی کودک و نوجوان گروه سنی ب و ج در دهههای 70 تا 90، آمنه ثقفیانخو، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
نقد و بررسی نقشهای جنسیتی ده رمان نوجوان برگزیده دهه ی هشتاد براساس نظریه ی "جنسیت ونوع ادبی" ازدیدگاه جان استیونز، زهرا قلزم، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
بررسی شگردهای هیچانهها در ادبیات کودک ایران، ستاره ترابی، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
مقایسه ی تماشاگر نهفته در نمایشنامههای خردسال، کودک و نوجوان، سیده محبوبه عباسی، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
کتابشناسی توصیفیتحلیلی ادبیاتکودک و نوجوان ایران از 1300تا 1370، مریم سادات سجادینژاد، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
بررسی انواع پرسشها و پاسخهای کودکان در سه گروه سنی (3-4 ساله، 6-7 ساله و 9-10 ساله)، زهرا فهندژ، رشتهی تاریخ و فلسفهی آموزش و پرورش، 1392
-
شگردهای تمرکززدایی در کتابهای تصویری کودکان، سمانه قاسمی، رشتهی ادبیات کودک، 1392
-
بررسی ساختاری و محتوایی داستانهای زندگی امام علی (ع)، انتشار یافته در دههی هشتاد، مینا کاظمی، رشتهی ادبیات کودک،1391
-
مقایسهی شخصیت، شخصیتپردازی و رابطهی متن و تصویر در کتابهای داستانی- تصویری ایرانی و خارجی (بر پایهی نظریهی ماریا نیکولایوا و کارول اسکات)، ملیحه مصلح، رشتهی ادبیات کودک، 1391
-
بررسی عناصر فانتزی (تخیل و جادو) در سهگانه پارسیان و من، مهری سلیمانپور، رشتهی ادبیات کودک، 1391
-
بررسی سفر در مجموعه پارسیان و من با رویکرد یونگی، سارا حسینپور، رشتهی ادبیات کودک، 1391
-
بررسی بازنویسیها و بازآفرینیهای کلیله و دمنه برای کودکان و نوجوانان از سال 1362 تا 1383، سارا دارنگ، رشتهی زبان و ادبیات فارسی، 1391
-
بررسی بازآفرینی و بازنویسیهای کلیله و دمنه برای کودکان و نوجوانان از سال 1384 تا 1389، مریم اکبری، رشتهی زبان و ادبیات فارسی، 1391
-
شگردهای تمرکززدایی در قصههای ایرانی، ندا مرادپور، رشتهی ادبیات کودک، 1391
-
بررسی تطبیقی رابطهی بینامتنیت، تمرکززدایی و توانمندسازی در آثار داستانی- تصویری احمدرضا احمدی، احمدرضا شمس، آنتونی براون و موریس سنداک، عطیه فیروزمند، رشتهی ادبیات کودک، 1391
-
جلوههای "دیگرانگی" در ادبیات کودک و نوجوان ایران، امین ایزدپناه، رشتهی تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، 1391
-
بررسی "الگوهای فرزندپروری" و نقش "مادر و پدر" در ادبیات کودک: تحلیل محتوای کتابهای داستانیتصویری کودکان، مرجان کامیاب، رشتهی ادبیات کودک، 1391
-
مقایسهی افسانههای ایرانی، کتابهای داستانی-تصویری ایرانی و کتابهای داستانی-تصویری خارجی بر مبنای مؤلفههای تفکر فلسفی، راضیه سهرابی، رشتهی تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی، 1390
-
بررسی درونمایههای آشکار، پنهان و تهی داستانهای کودک، منصوره صداقت، رشتهی تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی، 1390
-
بررسی مؤلفههای از خودبیگانگی در داستانهای کودک و نوجوان، مختار ذاکری، رشتهی تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی، 1390
-
بررسی خواننده نهفته در داستانهای لینا الکیلانی، بشری سادات میرقادری، رشتهی زبان و ادبیات عربی، 1390
-
بررسی و تحلیل داستان حی بن یقظان اثر ابن طفیل بر مبنای اصول آموزش فلسفه به کودکان و پیشنهادهایی برای بازنویسی آن، حسین علی تجلی اردکانی، رشتهی تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی، 1389
-
بررسی عناصر زندگی شهری و روستایی در داستانهای کودک و نوجوان از سالهای 1360-1369 ه.ش، زهرا پیرصوفی املشی، رشتهی زبان و ادبیات فارسی، 1389
-
بررسی عناصر زندگی شهری و روستایی در داستانهای کودک و نوجوان از سالهای 1370- 1379 ه.ش، سمانه اسدی، رشتهی زبان و ادبیات فارسی، 138
-
بررسی مفهوم قدرت در آثار روآلد دال و لوییس کارول، فاطمه فرنیا، رشتهی ادبیات انگلیسی، 1388
-
بررسی صورخیال در شعر کودک و نوجوان، علی ارمغان، رشته ی ادبیات فارسی، 1382
-
تحلیل مقایسهای قصههای عامیانه و ادبیات معاصر کودک ایران، طاهره آدینهپور، رشته ی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، 1379