همایش ها

برگزاری همایش‌ها در عرصه‌ی ملی و جهانی، برای به روز کردن اطلاعات و یافته ­های پژوهشی در نقد و نظریه‌ی ادبیات کودک، یکی از برنامه ­هایی است که در اساسنامه‌ی مرکز مطالعات بر آن تأکید شده است. این گردهم­آیی­ها که در جهت هماهنگ کردن یافته­های معرفت­های مختلف برای رسیدن به درکی ژرف از ادبیات کودک صورت می­گیرد، فرصت گرانبهایی برای متخصصان ادبیات کودک، اعضای هیئت علمی دانشگاه­ها، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کلیه‌ی علاقه­مندان به ادبیات کودک خواهد بود که به تبادل یافته­ ها در این قلمرو بپردازند.

همایش هشتم: با نام  ادبیات کودک: پساانسان‌گرایی، پساکرونا و جهان در شرایط مجازی، 29 و 30 اردیبهشت ماه 1400 در دانشگاه شیراز برگزارخواهدشد. (پوستر همایش) (برنامه ی همایش)

همایش هفتم: با نام تازه‌های نقد و نظریه‌ ادبیات کودک و نوجوان یادزهم اردیبهشت ماه 1398 در دانشگاه شیراز برگزارخواهدشد. (فراخوان را ببینید) (پوستر همایش) (کارت دعوت همایش) (برنامه‏‏‎ی همایش

همایش ششم: با نام ادبیات کودک و نوجوان و معنویت، همراه با چهارمین جشنواره‏ جشنواره‎ی پژوهش در اردیبهشت ماه 1396 در دانشگاه بین‏ المللی امام رضای مشهد برگزارشد. (فراخوان را ببینید) (سایت همایش) (برنامه همایش

همایش پنجم: با نام رمان نوجوان، همراه با سومین جشنواره‎ی پژوهش پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه 1394 در دانشگاه شیراز برگزار شد. (فراخوان را ببینید) (نتیجه داوری) (راهنمای نگارش مقاله) (نتیجه داوری اصل مقاله) (برنامه اجرایی همایش) (ثبت نام در همایش) (نمونه پوستر) (آلبوم عکس همایش)

همایش چهارم: با نام ادبیات کودک و نوجوان و تصویرگری، همراه با دومین جشنواره‌ی پایان‌نامه‌های دانشجویی‌ دهم و یازدهم اردیبهشت ماه 1392 در دانشگاه شیراز برگزار شد. (فراخوان را ببینید) (کارت دعوت همایش) (پوستر همایش) (برنامه همایش و چکیده مقاله‌ها) (بیانیه‌ی همایش چهارم) (آلبوم عکس همایش)

همایش سوم: با نام شعر کودک و نوجوان، همراه با نخستین جشنواره‌ی پایان‌نامه‌های دانشجویی در قلمرو ادبیات کودک در 19 و 20 اردیبهشت ماه 1390 در دانشگاه شیراز برگزار شد. (متن فراخوان همایش) (پوستر همایش) (برنامه و چکیده‌ی مقاله‌ها) (آلبوم عکس همایش)

همایش دوم: با نام ادبیات داستانی کودک و نوجوان در 21 و 22 اردیبهشت ماه 1388 در دانشگاه شیراز برگزار شد. (متن فراخوان همایش) (پوستر همایش) (برنامه و چکیده‌ی مقاله‌ها) (گزارشی از همایش) (آلبوم عکس همایش)

همایش اول: با نام آسیب‌شناسی نقد و نظریه‌ی ادبیات کودک و نوجوان در 9 اردیبهشت ماه 1387 در دانشگاه شیراز برگزار شد و طی آن در مجموع 10 سخنرانی ارائه شد. (پوستر همایش) (برنامه‌ و چکیده‌ی مقاله‌ها